Sivut

sunnuntai 24. elokuuta 2014

Porsche Club Festival

Suomeen on tuotu viime vuosina valtava määrä Porscheja. Hieman yllättäen isompi osa niistä edustaa nimenomaan kalliimpaa 911-mallistoa, etu- ja keskimoottoristen mallien jäädessä selvään vähemmistöön. Tästä sai hyvin havainnollistavan esimerkin Alastaron moottoriradalla pidetyssä Suomen Porsche-kerhon päätapahtumassa, Porsche Club Festivalissa.

Paikalle saapui jopa kolmesataa Porschea, joista 911-malleja oli yli kaksi kolmasosaa! Niidenkin joukossa uudemmat 996- ja 997-mallit muodostivat valtaosan. Lähes jokaisesta Porschen valmistamasta 911-korimallista oli esimerkki tapahtumassa. Tosin itse ainakin kaipailin vielä uutta 991 Targaa, jota en ole vielä onnistunut missään bongaamaan. Myös Porschen superautot, kuten 918 Spyder ja Carrera GT loistivat poissaolollaan.

Alastaron rata oli ahkerassa käytössä. Yleisölle avoin lauantaipäivä koostui kolmen luokan kisalähdöistä. GT3 Cup Trophy ja Carrera Cup Scandinavia sisälsi lähinnä uusia 911-malleja, mutta Sports Cup on vapaampi kisasarja, jossa oli Porscheja joka lähtöön. Yhteensä rekisteröimättömiä kisapelejä oli viitisenkymmentä. Kaikki luokat ajoivat kaksi kisaa. Näiden välissä rata täyttyi välittömästi siviili-Porscheista. Halukkaita ajoharjoitteluun oli luonnollisesti koko ajan ruuhkaksi asti!

Varikkoalueiden väliselle nurmialueelle kokoontui tyylikäs rivi viimeistellyimmistä yksilöistä. Näistä valittiin upein sekä Classic-luokassa että Tuning-luokassa. En ehtinyt kuulla palkittuja autoja, mutta palkinnon arvoisia yksilöitä oli valtavasti myös normaalilla parkkialueella. Jopa niin paljon, että tuli hieman ähky olo upeista autoista!
 
© Caradise 2014

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti