BMW:n nykykäytännön mukaisesti parilliset numerot edustavat
coupé- ja avomalleja, kun taas parittomat on jätetty tavallisemmille
korimalleille. Nyt mallisto on kokonaan päivitetty uuden mallin mukaiseksi, kun
2-sarjan avoversio esiteltiin Pariisin autonäyttelyssä. Mitään mullistavaa
uudessa kakkosessa ei sinänsä ole, se on 1-sarjan avomallin seuraaja, joka on
kasvanut hieman mitoiltaan ja muodoiltaan.
Nykyaika näkyy myös moottorivalinnoissa (joka ei välttämättä
ole hyvä asia). Kuten äskettäin koeajetussa Z4-mallistossa nykyään, myöskään
kakkoseen ei saa yhtään vapaastihengittävää kuutosmoottoria. Sen sijaan on
tyydyttävä turbonelosiin tai oikeasti tehokkaaseen M235i-malliin, jossa on
lähes kaikista muistakin korimalleista tuttu ahdettu rivikuutonen, nyt
326-hevosvoimaisena. 2-sarjan avo on normaalisti takavetoinen, mutta ykkösestä
poiketen uutuuden saa myös nelivedolla.
Mittasuhteet ovat hyvin samankaltaiset ykkösen kanssa, mutta
kakkosen ulkoinen olemus on jotenkin massiivisempi. Varsinkin keulan ilme on
isotteleva. Sisätilat ovat tuttua Bemaria ja varmaan muutenkin ominaisuudet
vastaavat valmistajan linjoja. Pienempänä ja rättikattoisena uusi 2-sarja voi
olla jopa uskottavampi valinta aktiivisen ajajan avoautoksi isomman 4-sarjan
sijaan.
© BMW |
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti