Tällä kertaa koitin uudenlaista lähestymistapaa. Hyppäsin
junaan kotini vierestä ja siitä Pasilaan, josta matkaa messukeskukseen on
muutama sata metriä. Jos säästäisi edes parkkilipun verran... Messukeskuksen
hinnat jaksavat hirvittää vuodesta toiseen. Nyt American Car Shown sisäänpääsy
oli jo 28 €, parkkipaikka 11 €, eikä ruokaakaan kovin halvalla saa. Eikä
opiskelijalle anneta armoa. Koko päivän retki siis kustantaa yhdeltä
Hämeenlinnalaiselta kävijältä matkoineen yli 50 euroa!
Tänä vuonna järjestäjätkin myönsivät, että muutoksia näyttelyyn tarvitaan. Uusi seiskahalli oli otettu Tuning-autojen käyttöön, kun jenkit pysyivät päähallissa. Vanhan sivuhallin olivat vallanneet moottoripyörät. Järjestelyt tekevät tunnelmasta väljemmän, tai sitten autojen määrä on vain vähentynyt.
Varsinaisena uutuutena American Car Showssa oli huutokauppa. Kaupattavia kohteita oli noin 60. Homma toimi niin, että ensimmäiset huudot tehtiin netissä, ja maanantain aikana kaupat huudettiin päätökseen yleisön edessä. Näin autoille saatiin jonkinlainen pohjahinta, josta lähteä korottamaan. Korotukset olivat varsin vaisuja, esimerkiksi erittäin harvinainen 1918 Auburn ei kerännyt yhtään huutoa 53 000 € lähtöhinnasta. 1969 Mustang Shelby GT350:n hinta nousi 48 000 euroon saakka, mutta monien muiden ohella sillekin näytettiin punaista lappua, eli auto jäi lopulta kokonaan myymättä.
Näyttelyn autovalikoimassa oli havaittavissa pientä laajenemista, kiitos siitä 40-vuotiaan SCCH:n urheiluautoille. Huimia uutuuksia ei nähty, mutta muutamia kivoja yllätyksiä, kuten autovanhukset Cord, Auburn ja Cadillac. Virolaiset toivat näytille uusikorisen Mustangin, mutta muuten ulkomaalaisten autojen määrä oli romahtanut.
American Car Show on edelleen juuri ja juuri käymisen arvoinen näyttely, mutta nykyisellä muodolla se alkaa olla liian pieni ja kallis näyttely pidettäväksi Messukeskuksessa. Varsinkin kun pienempiä paikallisia näyttelyitä on tiedossa pitkin kevättä ympäri Suomea, on perinteikäs American Car Show kovan puristuksen alla. Saa taas nähdä, jaksanko enää ensi kevään näyttelyyn…
Tänä vuonna järjestäjätkin myönsivät, että muutoksia näyttelyyn tarvitaan. Uusi seiskahalli oli otettu Tuning-autojen käyttöön, kun jenkit pysyivät päähallissa. Vanhan sivuhallin olivat vallanneet moottoripyörät. Järjestelyt tekevät tunnelmasta väljemmän, tai sitten autojen määrä on vain vähentynyt.
Varsinaisena uutuutena American Car Showssa oli huutokauppa. Kaupattavia kohteita oli noin 60. Homma toimi niin, että ensimmäiset huudot tehtiin netissä, ja maanantain aikana kaupat huudettiin päätökseen yleisön edessä. Näin autoille saatiin jonkinlainen pohjahinta, josta lähteä korottamaan. Korotukset olivat varsin vaisuja, esimerkiksi erittäin harvinainen 1918 Auburn ei kerännyt yhtään huutoa 53 000 € lähtöhinnasta. 1969 Mustang Shelby GT350:n hinta nousi 48 000 euroon saakka, mutta monien muiden ohella sillekin näytettiin punaista lappua, eli auto jäi lopulta kokonaan myymättä.
Näyttelyn autovalikoimassa oli havaittavissa pientä laajenemista, kiitos siitä 40-vuotiaan SCCH:n urheiluautoille. Huimia uutuuksia ei nähty, mutta muutamia kivoja yllätyksiä, kuten autovanhukset Cord, Auburn ja Cadillac. Virolaiset toivat näytille uusikorisen Mustangin, mutta muuten ulkomaalaisten autojen määrä oli romahtanut.
American Car Show on edelleen juuri ja juuri käymisen arvoinen näyttely, mutta nykyisellä muodolla se alkaa olla liian pieni ja kallis näyttely pidettäväksi Messukeskuksessa. Varsinkin kun pienempiä paikallisia näyttelyitä on tiedossa pitkin kevättä ympäri Suomea, on perinteikäs American Car Show kovan puristuksen alla. Saa taas nähdä, jaksanko enää ensi kevään näyttelyyn…
© Caradise 2015 |
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti