Paikalle saapui jopa kolmesataa Porschea, joista 911-malleja
oli yli kaksi kolmasosaa! Niidenkin joukossa uudemmat 996- ja 997-mallit
muodostivat valtaosan. Lähes jokaisesta Porschen valmistamasta 911-korimallista
oli esimerkki tapahtumassa. Tosin itse ainakin kaipailin vielä uutta 991
Targaa, jota en ole vielä onnistunut missään bongaamaan. Myös Porschen
superautot, kuten 918 Spyder ja Carrera GT loistivat poissaolollaan.
Alastaron rata oli ahkerassa käytössä. Yleisölle avoin
lauantaipäivä koostui kolmen luokan kisalähdöistä. GT3 Cup Trophy ja Carrera
Cup Scandinavia sisälsi lähinnä uusia 911-malleja, mutta Sports Cup on vapaampi
kisasarja, jossa oli Porscheja joka lähtöön. Yhteensä rekisteröimättömiä
kisapelejä oli viitisenkymmentä. Kaikki luokat ajoivat kaksi kisaa. Näiden välissä
rata täyttyi välittömästi siviili-Porscheista. Halukkaita ajoharjoitteluun oli
luonnollisesti koko ajan ruuhkaksi asti!
Varikkoalueiden väliselle nurmialueelle kokoontui tyylikäs
rivi viimeistellyimmistä yksilöistä. Näistä valittiin upein sekä Classic-luokassa
että Tuning-luokassa. En ehtinyt kuulla palkittuja autoja, mutta palkinnon
arvoisia yksilöitä oli valtavasti myös normaalilla parkkialueella. Jopa niin
paljon, että tuli hieman ähky olo upeista autoista!
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti