Jo heti alkuun huomaa, että Saksassa ei turhia jarrutella. Kaksikaistaisella maantiellä nopeusrajoitus nousi hetkessä sataseen, ja pian tie laajeni moottoritieksi. Pyöreä valkoinen liikennemerkki vinolla raidoituksella vapauttaa nopeudet: nyt saa mennä niin lujaa kuin auto kulkee! Rellulla korkein mukava matkavauhti on 130 kohdilla. Sitä kovempaa mentäessä moottorin kierrosluku ja meteli nousee liikaa, ja bensamittari vajoaa silmissä.
Ennen Hampuria maisemat eivät juuri eroa tanskalaisista. Niitä ei tosin tule juurikaan ihmeteltyä, sillä kova liikenne ja ohi suhaavat autot vaativat keskittymistä. Kaarramme 7-tielle Hampurin jälkeen, jota jatketaan monta sataa kilometriä. Hannoverin jälkeen maasto alkaa kumpuilla mukavasti. Mäet jyrkkenevät vaivihkaa ja meno alkaa muistuttaa vuoristorataa. Ainakin jos alla olisi vaikkapa Porsche...
Kasselin jälkeen suuntasimme kohti Frankfurtia. Saksan bisnespääkaupunki saavutettiin vasta illan pimetessä. Valaistujen pilvenpiirtäjien siluetti on vaikuttava näky, vaikka kuvia ei paikasta saatukaan. Vielä muutama sata kilometriä ja lähes tuhannen kilometrin päivätaival päättyy Ranskan puolelle Strasbourgin lentokentän läheisyyteen upouuteen Appart'City-hotelliin.
© Caradise 2015 |
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti