Koska mies on luotu kilpailuhenkiseksi, pian etsitään
samantyylisiä kavereita, jotta voidaan selvittää kuka on nopein! No, harva
voittaa ekalla kerralla, joten autoon on saatava lisää paukkua. Tai jos
sittenkin ostaisi kokonaan ratakäyttöön soveltuvan auton. Nyt alkaa jo
pärjäämäänkin! Vieläkö siellä rahapussin pohjalla polttelee irtonaisia
seteleitä? Seuraavaksi mietitään jotain kilpasarjaa, jotta saadaan hommasta
virallista. Ihan vaan siksi, ettei selittelyille ja jälkipeleille jäisi sijaa.
Ja samalla saa hyvän syyn kiertää muitakin ratoja Suomessa kuin vain Ahvenistoa
tai Alastaroa tuossa lähellä. Tässä kohtaa valinnan varaa on jo Suomen
kokoisessa valtiossakin runsaasti. Voi valita koppiautoja, formuloita,
legendsejä tai vaikkapa drifterin. Ja aika monella merkilläkin on oma
kilpasarjansa.
Porsche Racing Club Finlandin Sports Cupiin voi osallistua omalla Porschellaan. Autot ovat turvakaarellisia ja rekisteröimättömiä kilpureita. 944-malli on yllättävän suosittu. Se lienee ylipäätään yksi edullisimpia tapoja päästä kisatunnelmaan radalla. Aihiot ovat halpoja, eivätkä vara- ja viritysosatkaan liikaa maksa. Homma alkaa salakavalasti käydä aina vain totisemmaksi!
Joko tili on tyhjä, mutta kaverit tuntuvat jäävään kisoissa kakkoseksi kerta toisensa jälkeen? Ainahan voi hankkia sponsoreita vaikkapa puolitutuista yrittäjistä. Jos on Porscheihin kallellaan, seuraava askel on GT3 Cup. Tämä on jo SM-tason sarja, ja autot ovat uusia ja kalliita. Menestymällä voi saada imartelevaa näkyvyyttä ainakin Vauhdin Maailman sivuilla. Lopulta haaveillaan rata-ammattilaisen urasta Keski-Euroopan isoissa sarjoissa...
Tänään ollaan Ahvenistolla ihmettelemässä Porscheja. Merkki alkaa olla Suomessakin erittäin suosittu. Ja enemmistö valitsee vielä nimenomaan aidon ja oikean 911:sen. Valikoimaa riittää ja jokainen Porsche on edelleen oma ainutlaatuinen yksilönsä, mutta jotain todella erityistä pitää olla, että auto säväyttäisi muitakin kuin vain omistajaansa. Nytkin ylhäälle hyppytornin juurelle kertyi lähes 50 siivili-possua. Alhaalla varikolla näkyi olevan toinen mokoma puhtaita kisapelejä. Ja lisää laivataan maahan kokoajan!
Kisojen seuraaminen toimii myös kesäpäivän ajankuluna. Jollei tunne ketään kuljettajaa, fanitus jää helposti lähinnä tiukkojen tilanteiden tai ulosajojen odotteluun. Harjun rinteelle on vaivautunut satakunta katsojaa. Oheisluokkien avulla rata pidetään vilkkaana koko päivän. Tällä kertaa ne ovat Formula Renaulteja, jotka näyttävät jo etäisesti F1-autoilta. Kuskeina on nuorempaa polvea, joista isät toivovat tulevan uusia kimiräikkösiä!
Porsche Racing Club Finlandin Sports Cupiin voi osallistua omalla Porschellaan. Autot ovat turvakaarellisia ja rekisteröimättömiä kilpureita. 944-malli on yllättävän suosittu. Se lienee ylipäätään yksi edullisimpia tapoja päästä kisatunnelmaan radalla. Aihiot ovat halpoja, eivätkä vara- ja viritysosatkaan liikaa maksa. Homma alkaa salakavalasti käydä aina vain totisemmaksi!
Joko tili on tyhjä, mutta kaverit tuntuvat jäävään kisoissa kakkoseksi kerta toisensa jälkeen? Ainahan voi hankkia sponsoreita vaikkapa puolitutuista yrittäjistä. Jos on Porscheihin kallellaan, seuraava askel on GT3 Cup. Tämä on jo SM-tason sarja, ja autot ovat uusia ja kalliita. Menestymällä voi saada imartelevaa näkyvyyttä ainakin Vauhdin Maailman sivuilla. Lopulta haaveillaan rata-ammattilaisen urasta Keski-Euroopan isoissa sarjoissa...
Tänään ollaan Ahvenistolla ihmettelemässä Porscheja. Merkki alkaa olla Suomessakin erittäin suosittu. Ja enemmistö valitsee vielä nimenomaan aidon ja oikean 911:sen. Valikoimaa riittää ja jokainen Porsche on edelleen oma ainutlaatuinen yksilönsä, mutta jotain todella erityistä pitää olla, että auto säväyttäisi muitakin kuin vain omistajaansa. Nytkin ylhäälle hyppytornin juurelle kertyi lähes 50 siivili-possua. Alhaalla varikolla näkyi olevan toinen mokoma puhtaita kisapelejä. Ja lisää laivataan maahan kokoajan!
Kisojen seuraaminen toimii myös kesäpäivän ajankuluna. Jollei tunne ketään kuljettajaa, fanitus jää helposti lähinnä tiukkojen tilanteiden tai ulosajojen odotteluun. Harjun rinteelle on vaivautunut satakunta katsojaa. Oheisluokkien avulla rata pidetään vilkkaana koko päivän. Tällä kertaa ne ovat Formula Renaulteja, jotka näyttävät jo etäisesti F1-autoilta. Kuskeina on nuorempaa polvea, joista isät toivovat tulevan uusia kimiräikkösiä!
© Caradise 2015 |
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti