Tärkeintä nyt on säilyttää maltti. Tonnit polttelevat jo
pankkitilillä, mutta vielä ei ole aika ostaa yhtään mitään. Aikaisintaan
maaliskuussa, mutta todennäköisimmin huhtikuussa, on päätösten aika. Toki
ainahan voi käydä katsomassa eri vaihtoehtoja, ehkä jopa kokeilemassa. Mutta
tänään mielenkiintoinen BMW 320i Cabriolet jäi autoliikkeen halliin
kesärenkaidensa kanssa.
Budjetti tarkentuu kuukausi kuukaudelta ja asettunee 4 000-6 000 euron välimaastoon. Vielä on siis pari kuukautta aikaa tiukkaa työntekoa ja säästökuuria. Carisma saa lähteä vaihdossa, jos myyjä sen huolii ja suostuu siitä jotain maksamaan, mutta pakko sitäkään ei ole vaihtaa. Säästetään se vaikka sitten takatalvea varten.
Tässä hintaluokassa vaihtoehtoja on itse asiassa aika paljon. Äkkiä listattuna mieleen tuli jopa kolmekymmentä nimeä. Valikoimaa siis riittää! Ja tässä sitä listaa mielivaltaisessa paremmuusjärjestyksessä:
-
Mazda MX-5 IIBudjetti tarkentuu kuukausi kuukaudelta ja asettunee 4 000-6 000 euron välimaastoon. Vielä on siis pari kuukautta aikaa tiukkaa työntekoa ja säästökuuria. Carisma saa lähteä vaihdossa, jos myyjä sen huolii ja suostuu siitä jotain maksamaan, mutta pakko sitäkään ei ole vaihtaa. Säästetään se vaikka sitten takatalvea varten.
Tässä hintaluokassa vaihtoehtoja on itse asiassa aika paljon. Äkkiä listattuna mieleen tuli jopa kolmekymmentä nimeä. Valikoimaa siis riittää! Ja tässä sitä listaa mielivaltaisessa paremmuusjärjestyksessä:
- MGF
- Mazda MX-5 I
- BMW Z3
- Alfa Romeo Spider
- Nissan 240 SX
- Mercedes-Benz SLK
- Volvo C70
- Mercedes-Benz CLK
- Chevrolet Camaro
- Pontiac Firebird
- Ford Mustang
- BMW 300 E36
- Fiat Barchetta
- Smart Roadster
- Toyota MR2
- Triumph Spitfire
- Mitsubishi Eclipse
- Toyota Celica
- Chrysler Stratus
- Saab 900/9-3
- Opel Astra
- Ford StreetKa
- Opel Tigra
- Suzuki Cappuccino
- Honda Beat
- Peugeot 306
- Renault Mégane
- Audi Cabriolet
- BMW 300 E30
Listan kärkipäässä on siis kaksipaikkaisia avoautoja
1990-luvun lopulta, mielellään takavetoisena. Miksei myös nelipaikkaiset
avoautot käy, kunhan moottori on kunnollinen ja veto takapyörillä. Edestä
raapivista mielenkiintoisin on Volvo, mutta se menee herkästi yli budjetin.
Niin kuin itse asiassa aika moni muukin listan autoista. Amerikan markkinoille
suunnitellut japanilaiset ovat tavallaan mielenkiintoisia villejä kortteja,
joita osuu silloin tällöin myyntiin. Tarjolla olisi jopa erittäin pieniä
kolmisylinterisiä vaihtoehtoja. Ja miksei vanhempi klassikokin kävisi, niistä
potentiaalisimpana Triumphin avomallit. Ja jos budjetti ei oikein tunnu venyvän
mihinkään, aina saa etuvetoisia eurooppalaisia avoautoja muutamalla tonnilla.
Äkkiseltään luulisi, että talvella avoautojen hinnat olisivat matalimmillaan. Voi olla, mutta tarjonta ei ole silloin parhaimmillaan. Löytöjä voi toki onnistua talvella tekemään, jos jonkun pitää nopeasti luopua rahapulassa harrasteautostaan. Mutta keväällä avoautobuumi kasvaa, ja tarjonta lisääntyy. Toiset nostavat hintoja, mutta autoja tulee silloin niin paljon myyntiin, että kilpailu pitää hinnat järkevissä lukemissa.
Eli avoautomarkkinoilla on tällä hetkellä ostajan markkinat, varsinkin kun on käteisellä liikenteessä. Jotain dramaattista pitää tapahtua, jos en ensi kesänä avoautolla ajele!
Äkkiseltään luulisi, että talvella avoautojen hinnat olisivat matalimmillaan. Voi olla, mutta tarjonta ei ole silloin parhaimmillaan. Löytöjä voi toki onnistua talvella tekemään, jos jonkun pitää nopeasti luopua rahapulassa harrasteautostaan. Mutta keväällä avoautobuumi kasvaa, ja tarjonta lisääntyy. Toiset nostavat hintoja, mutta autoja tulee silloin niin paljon myyntiin, että kilpailu pitää hinnat järkevissä lukemissa.
Eli avoautomarkkinoilla on tällä hetkellä ostajan markkinat, varsinkin kun on käteisellä liikenteessä. Jotain dramaattista pitää tapahtua, jos en ensi kesänä avoautolla ajele!
© Caradise 2016 |