Syitä kesäauton myöhäiseen käyttöönottoon on sään lisäksi
pari muutakin. Tämä on oikeastaan ensimmäinen talvi, kun toinen autoni on myös
omalla tavallaan nautinnollinen. Volvokin houkuttelee aurinkoisina päivinä
kruisailemaan, ja keksimään keinotekoisia matkakohteita, kuten lähiseudun
kartanoita. Silti kilometrejä on puolen vuoden aikana kertynyt vain reilut
4000. C70 toimii edelleen moitteetta, ja noin 12 litran keskikulutukseen alkaa
tottua!
Toinen syy tulee Ruotsin kautta Italiasta. Hankin
Hämeenlinnan Autokouluun vähänajetun Alfa Romeo Giuliettan opetuskäyttöön!
Kyllästyin kolmesylinterisen BMW 116d:n jatkuvaan sammuiluun, ja halusin paljon
tunnokkaamman bensa-auton tilalle. Giuliettaa ei enää myydä uutena Suomessa,
joten tarpeeksi hyväkuntoista Alfaa piti kalastaa meren takaa. Kamux luki ajatuksiani,
ja toi Ruotsista Suomeen juuri halutun kaltaisen yksilön, mikä helpotti
kummasti ostopäätöstä!
Top Gearin Jeremy Clarkson esitti viisauden, että jokaisen
kunnon autohullun pitää joskus hankkia Alfa Romeo! Vaikka Alfa on kaukana
täydellisyydestä, sen ajettavuus ihastuttaa välittömästi. Nopea ohjaus ja
pirteät välitykset saavat tehottomankin auton tuntumaan ärhäkältä. Keskikonsolin
DNA-kytkin herkistää autoa entisestään.
Heti ensimmäisenä aamuna töihin mennessä vastaantullut
Giulia-kuski heilautti kättään sielunveljeyden merkiksi! Tämä pisti
välittömästi hymyn huulille. Olemme samassa veneessä. Olemme molemmat
riippumattomia yksilöitä, jotka uskaltavat uida vastavirtaan. Siis
Alfa-uroksia.
Kohta autokoulun oppilaat pääsevät maistamaan tätä
tunnetilaa. Mutta sitä ennen valkoinen Giulietta saa näyttävän teippauksen,
joka tullaan huomaamaan kaupungilla! Tätä odotellessa elän jokapäiväisen trilemman
edessä: Millä autolla näistä kolmesta menisi töihin??
© Caradise 2019 |
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti