Suurin innovaatio löytyy ratin takaa. Nyt ei siis puhuta kuskista, vaan
mittaristosta. Tavanomaiset viisarit on uhrattu laadukkaan näytön puolesta.
Haluttaessa koko mittaristo on yhtä 3D-karttaa nopeus- ja kierroslukutietojen
ollessa konsolipelimäisesti alakulmissaan. Mikä parasta, näytön suunnittelussa
ja toteutuksessa on hyödynnetty paljon suomalaista osaamista!
Dynamiikan suhteen puhutaan enemmänkin evoluutiosta kuin
revoluutiosta. Näin alkuun pärjäillään kaksilitraisilla turbonelosilla: diesel
on 184-hevosvoimainen, ja bensa-TFSI 230-hevosvoimainen. Huippumalli TTS:ssä on
310 hevosvoimaa, mutta sitä RS-versiota vitoskoneineen voitaneen odotella myös
kolmanteen sukupolveen.
Pariisin autonäyttelyssä oli muuten näytillä myös neliovinen konsepti samasta aiheesta. Taitaa Mersun CLA myydä liian hyvin. Vuoden päästä lienee vuorossa TT:n maasturiversio...
© Audi |
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti