No tätähän on osattu jo odottaa. Edellinen Maybach-jättiläinen ei koskaan myynyt kovin hyvin, mutta silti se haluttiin korvata uudella mallilla. Ja tehdas on jo aiemmin ilmoittanut, että tuoreesta S-Mersusta on luvassa useita eri akselivälejä. Eli on sinänsä luontevaa, että uudessa ökymallissa molemmat nimet on yhdistetty.
Mercedes-Maybach on pidentynyt 20 senttiä juuri koeajetusta L-mallista. Ainakin alussa myyntiin tulee versiot S 500 ja S 600, joissa on samat moottorit kuin normaaleissa S-sarjalaisissa. Koko pidennys ja muutenkin kaikki parannukset on käytetty pelkästään takatilojen hyödyksi. Moni hieno lisävaruste on siirtynyt vakiovarusteiden puolelle, mutta mitään mullistavaa uutuutta ei Mercedes-Maybachissa nähdä.
Pidennyksen muotoilu on tehty mielestäni upeasti. Takaovi ei enää veny niin pitkälle taakse, ja kromisia kehyksiä on vahvistetty. Pieni kolmioikkuna on siirretty ovesta C-pilariin, ja sen vierestä löytyy klassinen Maybach-tunnus. Olemukseltaan Mercedes-Maybach on ryhdikkäämpi ja ylväämpi kuin tavallinen S.
© Mercedes-Benz |
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti